کد خبر: 1213502
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۴:۰۰
مسئولان ارشد دو قوه مجریه و قضائیه روز گذشته و در آستانه ایام‌الله دهه فجر، طی دو مراسم جداگانه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند
جوان آنلاین: مسئولان ارشد دو قوه مجریه و قضائیه روز گذشته و در آستانه ایام‌الله دهه فجر، طی دو مراسم جداگانه با حضور در حرم مطهر امام خمینی (ره) با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند. 
رئیس‌جمهور و رئیس قوه قضائیه در مراسم‌های تجدید میثاق با امام خمینی (ره) بر مشی حضرت امام در مردم‌داری و تکیه بر رأی مردم برای انجام امور کشور تأکید کردند. 
 
 میراث زنده امام خمینی (ره)
سیدابراهیم رئیسی در مراسم تجدید میثاق اعضای هیئت دولت با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در بیان حدیثی قدسی درباره ویژگی‌های بندگان صالح خدا، حضرت امام خمینی (ره) را مصداق این حدیث شریف عنوان کرد و افزود: ما معتقدیم حیات انسان به حیات جسم او نیست بلکه به میراث گرانقدر اوست و از این جهت ما امام (ره) را زنده می‌دانیم چراکه میراث او زنده است و جلوه‌های آن روز‌به‌روز در عالم بیشتر می‌شود. رئیس‌جمهور در ادامه اخلاص و حرکت در مسیر خدای متعال را از آموخته‌های حضرت امام (ره) برشمرد و تصریح کرد: امروز فرزندان امام در جای‌جای منطقه این آموخته‌های اخلاقی، اعتقادی و جهادی امام را به جان و دل خریده و متبلور ساخته‌اند. رئیسی مردم‌باوری و توجه به جمهوریت را از جمله شاخصه‌های بارز شخصیتی حضرت امام (ره) دانست و گفت: امام (ره) به معنای واقعی مردم‌باور بود و انتخابات نیز یکی از جلوه‌های بی‌بدیل مردم‌باوری در نگاه حضرت امام خمینی (ره) است. رئیس‌جمهور همچنین با اشاره به اهمیت مسئله فلسطین و آزادی قدس شریف در نگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی تصریح کرد: آنچه امروز در صحنه فلسطین در ایستادگی و مقاومت فلسطینیان و زوال رژیم‌صهیونیستی مشاهده می‌شود، تحقق باور و آرمان امام خمینی (ره) است. وی در ادامه به ظلم‌ستیزی و روحیه ضداستکباری امام (ره) به عنوان یکی از مؤلفه‌های اصلی در پیشبرد انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز این موضع ضداستکباری در نظام جمهوری اسلامی ایران با قوت ادامه دارد و در جهان نیز رو به گسترش است و نفرت و انزجاری که نسبت به امریکا و رژیم‌صهیونیستی در دنیا وجود دارد، بی‌سابقه است. رئیس‌جمهور همچنین توجه به مظلومان و فقرا را از دیگر آموخته‌های امام راحل برشمرد و افزود: ایام دهه فجر تذکار و یادآوری برای همه ماست که بدانیم امام (ره) چه اهدافی داشت، ما در کجا قرار داریم و برای تحقق اهداف امام بزرگوار چه باید بکنیم؟
دکتر رئیسی در ادامه مشروط‌کردن پیشرفت کشور به کنار گذاشتن اصول و مبانی انقلاب را دوگانه‌ای کاذب و غلط دانست و افزود: امام (ره) به ما آموخت که هم می‌توان به اصول و مبانی دینی و اعتقادی پایبند بود و هم کشور را توسعه داد و امروز رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز متکی به همین آموخته امام راحل سکاندار حرکت عظیم پیشرفت کشور هستند و جلوه‌های این پیشرفت نیز در جای‌جای کشور قابل مشاهده است. 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه امروز آن کسانی در خط امام هستند که نگاه و عمل‌شان به امام نزدیک‌تر است، افزود: اساساً نگرانی دشمنان انقلاب اسلامی ترویج اندیشه‌ها و گفتمان امام خمینی (ره) بود چراکه ظرفیت ایجاد تمدنی نوین بر پایه ارزش‌های الهی را داشت و امروز این رویداد عظیم به دست فرزندان او در منطقه و جهان در حال تحقق است. 
 
 همچون امام (ره) با مردم صادق باشیم
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای نیز در مراسمی دیگر، طی سخنانی ضمن تبریک ایام و اعیاد رجبیه و ایام‌الله دهه فجر اظهار کرد: خداوند به ما توفیق دهد برای اسلام و مردم یار باشیم نه بار و آنگونه نباشد که مردم به خاطر اعمال و منش و روش ما، به اسلام و نظام بدبین شوند. رئیس عدلیه با تبیین و تشریح شرایطی که در آن امام عظیم‌الشأن، نهضت را آغاز فرمودند، گفت: امام بزرگوار ما در شرایطی نهضت را آغاز کردند که رژیم ستمشاهی در مقابل بیگانگان نوکری می‌کرد و در برابر مردم خودمان سرکش بود و آن‌ها را تحقیر می‌کرد و منافع و مصالح ملی را در نظر نمی‌گرفت، در چنین شرایطی امام (ره) با ایمان و اتکال به خدا و اعتماد به مردم، نهضت را آغاز کردند. رئیس قوه قضائیه با اشاره به عمق دوراندیشی حضرت امام خمینی (ره) گفت: امام در همان آغاز نهضت تأکید فرمودند که غده سرطانی رژیم غاصب صهیونیستی باید از بین برود و تمامی مفاسد زیر سر شیطان بزرگ امریکاست. امروز برای همگان تعابیر و فرمایشات امام راحل که در آن سال‌ها بیان فرمودند آشکار شده است. اگر امروز بالاترین تنفر نسبت به رژیم‌صهیونیستی و امریکا وجود دارد و این دو رژیم در نهایت استیصال هستند و آوازه ایران اسلامی در جهان طنین‌انداز است، از آثار قیام امام (ره) و همراهی امت است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی‌اژه‌ای گفت: امام راحل به سبب صداقت و اخلاص و دوری از جاه‌طلبی و دنیادوستی، قلب‌های مردم را تصرف و بر دل‌ها نفوذ کرد. امام عظیم‌الشأن ما با مردم صادق بودند و امروز نیز ما نیاز داریم با مردم صادق باشیم. رئیس دستگاه قضا بیان داشت: امام راحل نسبت به دشمنان، ظالمان و پایمال‌کنندگان حق مردم، بسیار سخت بودند و در مقابل نسبت به مردم، این تعبیر را به کار می‌بردند که جانم فدای یکایک آنها. 
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای بیان داشت: یکی از اهداف بزرگ امام راحل، تحقق عدالت در همه شئون و ساحت‌ها بود، از همین رو ما در قوه قضائیه برای تحقق عدالت اعم از عدالت فردی و عدالت در حکمرانی و عدالت در سایر شئون، مسئولیت سنگین و خطیری داریم. 
رئیس قوه قضائیه گفت: امروز در راستای احیا و ارتقای حقوق عامه، استیفای حقوق آحاد مردم، دفاع از مظلومان، تقویت فضائل و مبارزه با تمامی مظاهر فساد، وظیفه سنگین و خطیری داریم. 
رئیس عدلیه گفت: اگر بخواهیم به صورت کامل و جامع به مسئولیت‌ها و وظایف خود عمل کنیم و عدالت‌گستر باشیم، باید از خود شروع کنیم و عدالت برای ما به ملکه تبدیل شود و به فکر جاه و دنیا نباشیم و به مردم خوشبین باشیم و به آن‌ها تفاخر نورزیم و مردم را یاری کنیم و در برابر متعدیان به بیت‌المال و جان و مال و نوامیس مردم، قاطعانه برخورد کنیم. پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی تولیت حرم مطهر امام راحل طی سخنانی، امام خمینی (ره) را از مصادیق روشن آیه سی‌ام سوره مبارکه «فصلت» دانست و با بیان اینکه امام راحل در مسیر خداوند متعال گام برداشت و در این راه هیچ‌گونه خوف و ترسی به دل راه نداد، گفت: «توکل به خدا»، «استقامت» و «نترس‌بودن» در زندگی امام خمینی (ره) در پیوند با مردم تعریف می‌شود. وی همچنین عنوان کرد: هر فردی در هر جایگاهی که قرار دارد، باید تلاش کند دشمنی‌ها و حِقد‌ها را از بین ببرد و دل‌های مردم را به مِهر دربیاورد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار